We zijn weer thuis [update foto's] - Reisverslag uit Harkstede, Nederland van Wim en Ate - WaarBenJij.nu We zijn weer thuis [update foto's] - Reisverslag uit Harkstede, Nederland van Wim en Ate - WaarBenJij.nu

We zijn weer thuis [update foto's]

Door: Wim en Ate

Blijf op de hoogte en volg Wim en Ate

07 April 2007 | Nederland, Harkstede

Hallo
Ja we zijn thuis,en al weer een weekje aan het werk geweest.
Moesten behoorlijk wennen aan deze temperaturen [koud he].
En aan het drukke en jachtige leven in Nederland.
De hele reis was een fantastisch gebeuren,heel veel meegemaakt,positieve maar ook voor ons negatieve momenten.
Dingen die je nooit meer vergeet, en dingen die je het liefst zo snel mogelijk vergeet. Zoals dat meisje van 7 jaar met een grote brandwond op haar bovenbeentje, haar vader had er een soort olie met carbit op gesmeerd dan zou het genezen!!Als je dat zag , wil je het zo snel mogelijk vergeten, alleen dat lukt nog niet. Weken is ze elke dag behandeld in't Health Centre in Berending,en nu langzaam kwam er verbetering en genas de wond, echt een zielig hoopje mens, die volgens Marga[ de nederlandse vrouw die het ziekenhuis en schooltje daar runt]niet kon lachen,
Opa hield een knuffel uit de auto eentje van de vele tientallen die meegegeven waren door Iris [bedankt Iris]en na het zien van de ernieknuffel kwam er een glimlach op haar gezichtje, die momenten vergeet je niet weer.Heel blij waren ze met de door ons meegebrachte medicijnen en verbandmiddelen,en ook de babykleertjes kwamen waar ze ze goed konden gebruiken.
1200 balpennen zijn uitgedeeld en op schooltjes achtergelaten.
Evenals de schriften boekjes en schrijfpapier!!!
Zakken vol kleding hebben we uitgedeeld, op plaatsen waar wij van dachten hier zijn ze nodig.
Voor het goede doel???
Als je daar dan staat met zo'n zak met allerlei kleren, en je bent aan het uitdelen, vielen de mensen op hun knieen en riepen:"Thank you sir, God bless you".
Vaak dacht ik dan......voor wat?? die ouwe kleren???
Nee wat leven wij hier in welvaart en rijkdom. Ik heb me vaak rot gevoeld op zo'n moment we kunnen ja veel meer geven.Onderweg ook veel gezien en beleefd zeer slechte wegen met gaten van wel 20cm diep,soms reed je kilometers door de berm omdat dat beter was dan de asfalt'weg'.Ook 120 km langs het strand van Mauritanie schitterend om mee temaken.
Ach en zo kan ik door gaan vijf weken, ik kan er wel een jaar over vertellen.
Kijk nog maar eens bij de foto's [er staan weer nieuwe bij]
Iedereen ...onze sponsors, familie, vrienden en kennissen 1000 X bedankt want zonder jullie waren wij nooit zo ver gekomen!!!!
Ps 7900 km gereden, 850 liter dieselolie, 1ltr motorolie[knap he] 2x een lekkeband,een gebroken torsiestang[wat met een nood reparatie is gerepareerd] Van Harkstede naar Banjul in Gambia in een woord ..Superfantastich!!!

Groetjes Ate en Wim

  • 07 April 2007 - 17:36

    Heleen:

    Dat is geen muppet die knuffel heet ernie!!!Weet je wel van ernie en bert ahhaha!! fijn dat jullie het zo mooi hebben gehad! groetjes heleen

  • 07 April 2007 - 18:39

    Fred En Ivonne:

    lieve opa wim,

    ja ja ook wij zijn net terug en voelen ons nu niet thuis.
    Wat een orde en vanmiddag bij de Jumbo in Hoogezand dacht ik echt waar zijn we mee bezig.
    Oh wat mis ik op dat moment de chaos van Gambia. Het zwaaien van de mensen, ik hoor geen tubab meer en ga zo maar door. Alles netjes en iedereen denkt dat tie wat te kort komt hier. Maarja met 2 week zal t wel weer t oude ritme worden al laten we steeds meer van ons zelf achter in gambia.

    We hebben het overigens heerlijk met jullie gehad en ook in Berending zijn ze jullie niet vergeten.
    Heel veel mensen van voetbal, berending, de watchamn en ga zo maar door doen jullie de groeten.
    He Wim, wanneer gaan we weer?
    We gaan je gauw zien. en eh toen we thuis kwamen vroeg de buurvrouw direkt hoe t met Arjan was. overigens er lag geen brief voor hem klaar hihi.

    issamaday!

  • 08 April 2007 - 07:32

    Miep:

    Goeiedag eem toppertjes!!...Ik heb net even de foto's bekeken en het laatste verhaal gelezen van jullie trip. Heel indrukwekkend en mooie foto's! 5 weken vertel je niet zo maar het zal nog wel een tijdje duren voordat wij alle verhalen gehoord hebben. Wij zijn benieuwd naar de film en kijken uit naar je feestje pap. Ik ben blij dat je er weer bent maar nog blijer dat jullie het gehaald hebben en zo hebben genoten!!! In ieders geval tot 14 april...Liefs ons XXX

  • 08 April 2007 - 10:16

    Jetteketet:

    Blij dat jullie gezond weer thuis zijn.
    Voor velen hebben jullie een gelukkig moment betekent, door het geven van medicijnen en knuffels etc.
    Inderdaad.......je moet je eigenlijk elke dag bedenken hoe rijk we zijn.....
    Het nadeel is dat wij in onze luxe, en zeuren over de meeste kleine dingen, omdat je vaak vergeet dat er mensen leven die het nog veeeel slechter hebben dan wij.
    Maar goed jullie zijn weer een ervaring rijker, en die zal je leven positief beinvloeden denk ik, ....juist omdat je zoveel nare dingen gezien hebt.
    En het is inderdaad ongelofelijk dat er mensen zijn die blij zijn met .....oude kleren....doodgewoon omdat ze niets hebben.
    Ik ben TROTS op jullie......
    Alleen al de verhalen geven mij een goed gevoel....bedankt...
    Groetjes en liefs xxxJet

    PS Ik koester de djembe, als blijk van al jullie goede daden.

  • 09 April 2007 - 15:38

    Jan En Marianne:

    Hoi die Wim,we zijn nu ook weer thuis ff jouw laatste bericht gelezen,van ons kan jij niet meer stuk blijf zoals je bent,en voor donderdag nu al de hartelijkste dingen die jij je mmaar voor kunt stellen,blijf in leven,tot gauw,groetjens en doeiihhhh,
    Jan en Marianne.

  • 18 April 2007 - 20:40

    Arjen Moolhuizen:

    Opa's ik wil via deze weg... wacht ik tik hem wel letterlijk over:

    ontvangen 17APR 2007 16:48u +2207796706
    "Is Bakary (teacher + coach) Berending The Gambia. Accept my greetings, extend to Mr. Wim and all friends. Thank u."

    Dus ik wil bij dezen dan de groeten
    "extenden" van de coach van Black & White

    PS ik heb jullie telefoon nummers niet meer.

    Mijn bloed is na terugkomst geprikt voor tropische ziektes en deze zitten niet meer in mijn bloed, ik ben clean! eind van deze week hoor ik of ik nog Pfeiffer heb.

    Groetjes Arjen

    Moolhuis@gmail.com
    06-41775353

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Harkstede

Wim en Ate

Opaatjes gaan naar Dakar!!!

Actief sinds 25 Okt. 2006
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 48846

Voorgaande reizen:

23 Februari 2007 - 31 Maart 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: