Back to the Gambia - Reisverslag uit Harkstede, Nederland van Wim en Ate - WaarBenJij.nu Back to the Gambia - Reisverslag uit Harkstede, Nederland van Wim en Ate - WaarBenJij.nu

Back to the Gambia

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim en Ate

31 Oktober 2007 | Nederland, Harkstede

Hallo allemaal.
Ja, echt terug naar Gambia!!
Vrijdag 2 nov.ga ik [wim]voor 14 dagen terug naar Gambia om te kijken hoe alles daar veranderd is.
Ten eerste is het nu voorjaar en alles groeit en bloeit.
Het schooltje is helemaal klaar en wordt in de 2e week geopend.
Ook de aanbouw bij het healt centre is gereed.
Reden genoeg om eens tekijken hoe het een en ander is geworden.
Ook kijk ik uit naar de mensen die ik in febr/maart heb ontmoet.
Helaas is het max gewicht dat ik mee kan nemen 25 kg, dus geen extra medicijnen of gereedschappen voor de mensen in Berending.
Wel heb ik onder in de koffer 4 paar voetbalschoenen voor een paar kleine Gambianen tussen 8en 10 jaar. hahahah dus ga ik niet helemaal met lege handen.
De reis maak ik niet in mijn eentje maar met mensen van Kinderhulp gambia.
Die de bouw van het schooltje en de uitbreiding van het Healt centre mogelijk hebben gemaakt.
De hele reis is iets anders dan in Febr.
toen met onze super camper, nu met het vliegtuig.
Wel ga ik daar onze camper bekijken Fred en Ivon hebben hem daar al gezien en weten waar de nieuwe eigenaar woont.
Zal het dan toch nog een happy weerzien worden???Hahahahah
Ik zal zelf proberen om vanuit Gambia U/jullie op de hoogte tehouden van het wel en wee in Gambia.
Logeren doe ik in het Senegambia Hotel
Een geweldige plek.
Op dit moment is het overdag tegen de 40gr en sávonds altijd nog 25 gr.
Dus ik beloof jullie dat ik lekker bruin terug kom. hahahahahaha
[ik was in Turkije van 2 okt tot 16 okt hahahaha]
Voor eerst de groetjes van Wim.

  • 31 Oktober 2007 - 22:19

    Olga En Hans:

    Hey mate, have a good journey. Dit keer zal het anders zijn, maar toch wel weer een leuk weerzien met de mensen daar. Bovendien is het weer er beter dan hier.
    We horen je wel weer.
    Veel liefs van Olga en van mij ...

  • 01 November 2007 - 12:28

    The Alberts Family:

    Nou opa daar ga je weer. Het zal zeker weer een leuke ervaring gaan worden. Veel plezier en denk erom: veel water uit flessen drinken en niet aan de sproeipoep raken!

    Dikke kus en knuffels van ons allemaal!

  • 01 November 2007 - 16:27

    Jan Bartelink:

    Hallo langer,
    goeie reis en doe ze allemaal de groeten,hopelijk wordt het opnieuw een mooi en goed avontuur,we horen graag van je hoe het er nu uitziet,tot gauw,we wachten op jouw berichtjes,
    groetjes ,
    Jan en Marianne,Germany,Hessisch-Oldendorf.

  • 01 November 2007 - 21:14

    Aafje:

    toe maar weer eerst naar turkye en nu weer gambia he topper heel veel plezier geniet er maar van dikke kus aafje

  • 01 November 2007 - 21:38

    Ate Swart:

    wim ik heb vanavond gehoord dat je opnieuw naar Gambia gaat om de opening van de school bij te wonen en het aanbouw van het healt centre te bewonderen dat ook gereed is gekomen.
    Ik hoop dat jullie daar een hele fijne tijd hebben ,doe iedereen de groeten van mij als je dat wilt doen ik vindt het nog steeds een van de leukste dingen dat op mijn pad mocht komen.doe ook yvonne en bert de groeten van mij, heb echt een te gekke tijd gehad, kom goed aan en weer terug zal met weemoed aan jullie denken en tot spoedig weerzien.
    vgr ate swart.

  • 02 November 2007 - 07:35

    Hilda En Anton:

    He Wim, succes! Veel plezier, we blijven het volgen.

  • 03 November 2007 - 21:26

    Eddyen Tineke:

    dag hele lieve vriend wim
    super dat je deze reis weer kan en mag beleven
    het zou gaaf zijn als je de camper, waar je de reis mee deed, samen met ate, weer terug zou zien
    want daar in die camper heb je toch speciale herinneringen.
    maar,,,je weet,,ook al zie je de camper niet,,het is op een goede plek
    je bent er nu in een andere seizoen,,dus zal je je ogen uit kijken,,,het odrt dan anders aan,,eigenlijk veel mooier,,,maar,,,de problemen voor de bevolking blijven bestaan!!!
    het is daarom mmaar goed, dat er mensen op de wereld bestaan zoals yvon/fred!!
    en die andere mensen weer stimuleren om zich ook in te zetten voor kinderhulp gambia!,,,,,ik geef hun mijn proficiat,,,wat zij doen is geweldig
    en ze moeten het ook niet uit handen geven, wat zij hebben opgezet,,,,want het is HUN werk!!
    ik, en ook eddy wensen jou, en ook de andere "hulptroepen"een heel voorspoedig weerzien met gembia!!!
    groetjes en liefs tineke en "eddy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Harkstede

Wim en Ate

Opaatjes gaan naar Dakar!!!

Actief sinds 25 Okt. 2006
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 48849

Voorgaande reizen:

23 Februari 2007 - 31 Maart 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: