Woensdag 14 nov. 2007 Gambia - Reisverslag uit Harkstede, Nederland van Wim en Ate - WaarBenJij.nu Woensdag 14 nov. 2007 Gambia - Reisverslag uit Harkstede, Nederland van Wim en Ate - WaarBenJij.nu

Woensdag 14 nov. 2007 Gambia

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim en Ate

14 November 2007 | Nederland, Harkstede

Hallo allemaal
Een dag later dan belooft , hier weer een bericht uit het nog steeds hete en zonnige Gambia.
Zondag 11 nov. weer een top dag gehad met de vaart op de gambia rivier net als in maart weer een hele belevenis. wel veel tegenstellingen wij op een boot met muziek en mee zingende hollanders en langs de oever een plaatselijke visser in zijn uitgeholde boomstam aan het vissen.
Ik ga er even vlug door heen Ivon van kinderhulpgambia zit achter mij haar dagboek bij te werken dus die moeten jullie ook even lezen hoor!!!!
Maandag 12 nov De grote dag voor Berending en omstreken ja ook omstreken waar op een schooltje in maart 2007 nog 35 leerlingen waren zitten intussen over de 100.
Dus de nieuwe school met 5 klaslokalen is bijna vol!!!
Het hele dorp vierde een groot feest met dansen muziek en veel eten
Er was speciaal een koe geslacht, nou daar was na het eten weinig van over, ik zag alleen een kop met twee horens.
Ik heb heerlijk zitten eten maar kan slecht tegen olijfolie. hahahahah
En echt het is een fantastisch gebouw!!!!!
Ook de aanbouw van het ziekenhuis is geopend, voor beide officiele gebeurtenissen was de gouverneur van het gebied naar Berending gekomen.
En de tv van Gambia deed verslag.
Dinsdag 12 nov. hehe een rustdag ook dubbel en dwars verdient hoor na alle drukte met de opening enz.
Dan is zo'n zwembad bij het Senegambia hotel echt super!!!hahahahah
S'avonds nog even bij de plaatselijke supermarkt naar het journaal gekeken en!!! Ja hoor fred en Ivon met de gouverneur uitgebreid op het scherm, echt super!!!
En dat hebben ze ook geweten vandaag iedereen die we tegenkwamen zei ;''I have you see yesterdayevening on the tv, it was very nice!!!!!hahahahah dat ivon en Fred glunderden van oor tot oor. Maar dat hadden ze ook dubbel en dwars verdient want oh oh wat hebben die twee er wat voor over!!!!!!
Woensdag 14 nov Vanmorgen hadden Fred en Ivon een gesprek met een hoge pief van Gambia en had de rest even tijd om de markt in Banjul te bezoeken, nou ik heb wat vrienden hoor!!!! You are my friend hoor je bij elke stap die je zet.
Ik heb de nodige inkopen gedaan voor fam. kleinkinderen, enz.
Maar wat een vreselijke stank tussen honderden vissen en groenten kruiden enz.
Dus maar gauw weer terug naar het hotel.
We kwamen langs de plek waar we zondag met de partyboot vertrokken,en zagen veel mensen , brandweer en politie.
Er was een ontploffing geweest op een boot en onder dekkleden zagen we armen en benen ,dat was een ontzettend gezicht, maar gauw toen de file was opgelost door gereden.
Later hoorden we dat er 8 doden waren en nog vele vermisten waar ze naar aan het zoeken waren.
Je moet er niet aan denken in het water waar we zondag nog aan het zwemmen waren Brrrrrrrrrrr.
Vanmiddag een strand wandeling gemaakt en even op internet gekeken de eerste groep van amsterdam-dakar is aangekomen in dakar dus die kunnen as vrijdag hier arriveren!!!
Ben benieuwt of ik ze zie .
Mijn bus niet gezien taxidrivers gevraagt maar ook die weten niet waar hij is , zal wel doorverkocht zijn naar het binnen land.
Helaas kan ik geen foto's plaatsen hier, dus in het weekend als ik hopelijk weer gezond en wel in Harkstede zit volgen de foto's..............
Kijken jullie ook op www.kinderhulpgambia.waarbenjij.nu ???

Groetjes uit Gambia Wim

• 14 November 2007 - 21:21

Miep:

Hej wat jammer nou, dat je je camper nog niet hebt gezien....Wel super om te horen dat het schooltje al bijna vol zit!!! Desiree kan zich haast niet voor stellen dat die kinderen daar zo graag naar school gaan. Dus.......bekende Gambiaan geworden nu?? Haha....ben je toch nog ergens bekend en niet berucht....of......Nou jah, alle gekheid in een mailtje, geniet nog even van je laatste vakantiedagen daar want wij laten je voorlopig niet weer gaan!! 2 weken Turkije en 2 weken Gambia is toch eigenlijk wel ietsje overdreven. Mocht je daar nog op een markt een muts, handschoenen en een sjaal tegen komen, KOPEN die handel. Het is hier berekoud!! Ik zoek mijn warme bedje op...morgen weer vroeg dag...ramen krabben (!!) en hard werken.... Nog 3 nachtjes slapen.....LoveU. Dikke kus aan iedereen. Doegie

• 15 November 2007 - 11:28

Tineke:

hallo wim
    nog een paar dagen, dan zit het erop
    je hebt heel wat mee gemaakt en gezien
    wij zullen er zaterdag zijn, om je belevenissen aan te horen.
    en,,het zijn niet allemaal leuke dingen lees ik uit je verhalen!!
    jammer voor je, dat je de camper niet weer hebt gezien.
    ik ben ook erg benieuwd naar de foto's en de film die je hebt gemaakt!!
    ik wens je nog fijne dagen en alvast een goede en veilige thuiskomst!!
    (hopelijk zonder vertraging!!)
    tot zaterdag
    groetjes xx tineke

• 15 November 2007 - 16:16

Jan Bartelink:

Hallo Langer,
    wat naar om zo iets mee te maken,kon je niets anders verzinnen,dit vind ik echt niet leuk,ook dat je jou camper niet kon vinden,maar vind toch wel dat je een kanjer bent en hopelijk ook blijft,en dat we jou gezond weer terug zien ,tot gauw,
    groetjes vanuit germany,
    Jan en Marianne